wtorek, 4 czerwca 2013

Lekcja 1

Temat: Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie z programem nauczania. BHP w czasie zajęć. WZO i PSO.



Cele wychowawcze programu
Proces dydaktyczny podstaw przedsiębiorczości służy osiąganiu celów wychowawczych przejawiających się w wymienionych poniżej postawach oraz wartościach.

II. Szczegółowe cele edukacyjne
W wyniku uczestniczenia w zajęciach zgodnych z zaproponowanym programem uczeń będzie umiał:
  • przedstawić swój system wartości,
  • sporządzić diagnozę swoich mocnych i słabych stron,
  • wykazać związek między samoakceptacją a zdolnością do rozwoju,
  • scharakteryzować sylwetkę człowieka przedsiębiorczego,
  • oszacować swój przedsiębiorczy potencjał,
  • ocenić własną zdolność do zachowań asertywnych,
  • dokonać autoprezentacji,
  • komunikować się z innymi z wykorzystaniem wiedzy o mowie ciała i komunikacji werbalnej,
  • uczestniczyć w negocjacjach,
  • brać aktywny udział w pracy zespołu zgodnie z zasadami pracy zespołowej,
  • rozróżnić rodzaje potrzeb człowieka oraz uzasadnić ich znaczenie w kształtowaniu motywacji jego aktywności gospodarczej i zawodowej,
  • formułować swoje cele i zadania,
  • rozróżnić role odgrywane przez ludzi we współczesnym życiu zawodowym oraz gospodarczym,
  • scharakteryzować gospodarkę rynkową i porównać ją z innymi systemami gospodarki,
  • wyjaśnić działanie mechanizmu rynkowego,
  • rozróżnić rodzaje papierów wartościowych,
  • wytłumaczyć zasady funkcjonowania giełdy papierów wartościowych,
  • scharakteryzować rolę agencji rządowych i organizacji pozarządowych w ochronie praw konsumenta,
  • opracować budżet osobisty ucznia oraz budżet gospodarstwa domowego,
  • zaplanować inwestowanie własnych pieniędzy.
Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj hasło w pionowym rzędzie kratek wyróżnionych czerwonym tłem.
  1. Akceptowanie własnej osoby.
  2. Jedna z kategorii zasobów ekonomicznych; działanie, którego celem jest wytwarzanie dóbr.
  3. Projekt działalności gospodarczej lub pojedynczego przedsięwzięcia.
  4. Człowiek podejmujący ryzyko samodzielnej działalności gospodarczej, prowadzący własną firmę.
  5. Zestawianie przewidywanych dochodów i wydatków.
  6. Lokowanie pieniędzy, wkładanie ich w przedsięwzięcie mające przynieść zysk.
  7. Posiadany majątek w formie finansowej lub rzeczowej mogący przynosić dochody.
  8. Samodzielna jednostka zorganizowana w celu prowadzenia działalności gospodarczej.
  9. Procesy integracji polityczno-ekonomicznej i społeczno-kulturalnej dokonujące się w skali całego globu ziemskiego.
  10. Umiejętność myślenia, rozumienia otaczającej rzeczywistości i zachodzących w niej zjawisk, zdobywania informacji i wykorzystywania ich do osiągnięcia swoich celów.
  11. Grupa wybitnych ludzi; w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie świątynia wszystkich bóstw.
  12. Proces poznawania rynku, dostosowywania oferty firm do potrzeb klientów i informowania ich o tej ofercie.
  13. Wiedza o procesach wytwarzania określonych produktów.
  14. Utrwalony stosunek do czegoś, przeświadczenie, opinia.
  15. Rzeczy wykorzystywane do wytwarzania dóbr i usług.
  16. Swobodny i fantazyjny sposób myślenia i działania, prowadzący
    do nowych pomysłów i tworzenia użytecznych produktów.
  17. Umiejętność wyrażania swego zdania i trwania przy nim pomimo nacisków otoczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz