Temat: Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie z programem nauczania. BHP w czasie zajęć. WZO i PSO.
Cele wychowawcze programu
Proces
dydaktyczny podstaw przedsiębiorczości służy osiąganiu celów
wychowawczych przejawiających się w wymienionych poniżej postawach oraz
wartościach.
W wyniku uczestniczenia w zajęciach zgodnych z zaproponowanym programem uczeń będzie umiał:
- przedstawić swój system wartości,
- sporządzić diagnozę swoich mocnych i słabych stron,
- wykazać związek między samoakceptacją a zdolnością do rozwoju,
- scharakteryzować sylwetkę człowieka przedsiębiorczego,
- oszacować swój przedsiębiorczy potencjał,
- ocenić własną zdolność do zachowań asertywnych,
- dokonać autoprezentacji,
- komunikować się z innymi z wykorzystaniem wiedzy o mowie ciała i komunikacji werbalnej,
- uczestniczyć w negocjacjach,
- brać aktywny udział w pracy zespołu zgodnie z zasadami pracy zespołowej,
- rozróżnić rodzaje potrzeb człowieka oraz uzasadnić ich znaczenie w kształtowaniu motywacji jego aktywności gospodarczej i zawodowej,
- formułować swoje cele i zadania,
- rozróżnić role odgrywane przez ludzi we współczesnym życiu zawodowym oraz gospodarczym,
- scharakteryzować gospodarkę rynkową i porównać ją z innymi systemami gospodarki,
- wyjaśnić działanie mechanizmu rynkowego,
- rozróżnić rodzaje papierów wartościowych,
- wytłumaczyć zasady funkcjonowania giełdy papierów wartościowych,
- scharakteryzować rolę agencji rządowych i organizacji pozarządowych w ochronie praw konsumenta,
- opracować budżet osobisty ucznia oraz budżet gospodarstwa domowego,
- zaplanować inwestowanie własnych pieniędzy.
Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj hasło w pionowym rzędzie kratek wyróżnionych czerwonym tłem.
- Akceptowanie własnej osoby.
- Jedna z kategorii zasobów ekonomicznych; działanie, którego celem jest wytwarzanie dóbr.
- Projekt działalności gospodarczej lub pojedynczego przedsięwzięcia.
- Człowiek podejmujący ryzyko samodzielnej działalności gospodarczej, prowadzący własną firmę.
- Zestawianie przewidywanych dochodów i wydatków.
- Lokowanie pieniędzy, wkładanie ich w przedsięwzięcie mające przynieść zysk.
- Posiadany majątek w formie finansowej lub rzeczowej mogący przynosić dochody.
- Samodzielna jednostka zorganizowana w celu prowadzenia działalności gospodarczej.
- Procesy integracji polityczno-ekonomicznej i społeczno-kulturalnej dokonujące się w skali całego globu ziemskiego.
- Umiejętność myślenia, rozumienia otaczającej rzeczywistości i zachodzących w niej zjawisk, zdobywania informacji i wykorzystywania ich do osiągnięcia swoich celów.
- Grupa wybitnych ludzi; w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie świątynia wszystkich bóstw.
- Proces poznawania rynku, dostosowywania oferty firm do potrzeb klientów i informowania ich o tej ofercie.
- Wiedza o procesach wytwarzania określonych produktów.
- Utrwalony stosunek do czegoś, przeświadczenie, opinia.
- Rzeczy wykorzystywane do wytwarzania dóbr i usług.
- Swobodny i fantazyjny sposób myślenia i działania, prowadzący
do nowych pomysłów i tworzenia użytecznych produktów. - Umiejętność wyrażania swego zdania i trwania przy nim pomimo nacisków otoczenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz